1-2-3 Bloger/Fejmus #9

1-2-3 bloger-logo-01Dziś na kanapie ląduje Jacek Gołębiowski. Odpowiedział mi na wszystkie pytania i sam musiałem dokonać selekcji trzech, które Wam zaprezentuje. Nie załapało się pytanie o plany wydawnicze, bo Darken nie chciał nic zdradzić ;)

Enjoy!

Jacek Gołębiewski a.k.a Darken – wydawca i popularyzator gier RPG. Zdobywca Identyfikatoru Pyrkonu w kategorii gry. Maczał palce w TSOY, S/LAY w/ME, Przetrwaliście Zagładę, Opowieści z Karczmy – wszystko z jego wydawnictwa Gindie. Współpracuje z Fajne RPG. Spec od crowdfundingu związanego z RPG. Fejmus i bloger – zdecydowanie bardziej Fejmus.

1.Czy sprzedawanie broszurki, która ma dosłownie k10 stron [S/LAY w/ME] to dobry pomysł? Co jest takiego fajnego w tym systemie, że ludzie będą/chcą go kupić ?

Oczywiście, że dobry. Gra jest naprawdę dobra, a ludzie głosując portfelem dali mi 4000 z hakiem złotych. Bardzo dużo rozbija się o dwie rzeczy – mega wyrazistą tematykę oraz wielkość. Gra o bohaterze, który dąży do celu a Potwór i Kochanek stara się go od tego odciągnąć. O czym są inne gry? Często o drużynie bohaterów, która ma przygody. Gier typu drugiego są tysiące, a pierwszego? Heh.
Wielkość to ciekawa rzecz, bo niby ludzie chcą A4, kilkaset stron, kolor, kredę i twardą oprawę, a potem jakoś nie ma chętnych do kupna. Wiele osób wkurza się na długość instrukcji do gier planszowych, bo chcą grać a nie czytać zasady. I chyba ma to zastosowanie w grach fabularnych.

2. Jak to jest być fejmusem przez duże Fe. Identyfikator Pyrkonu, wydawnictwo, rozpoznawalna twarz, ludzie robiący sobie z Tobą fotki, które lądują na fejsie. Przeszkadza Ci to czy pomaga?

Oczywiście, że pomaga. Długo pracowałem, aby być człowiekiem kojarzonym z pewnymi konkretnymi ideami. Dzięki temu, kiedy pokazuje nową rzeczy, nie muszę tłumaczyć się od podstaw po co to robię, ale mogę skoncentrować się na pokazaniu fajnych elementów tego, co prezentuje.

3. Żyjesz z RPGów? Czy masz pracę/utrzymują Cię rodzice/wygrałeś w Totka?

Żyję z RPGów, ale nie tylko z rzeczy które wydaje. Obozy RPG są sporym boostem dla mnie. Generalnie jednak, coraz mniej robię fuch dodatków a coraz bardziej mogę skupiać się na właściwej pracy.

Reklamy

Komentarze

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s