1-2-3 Bloger/Fejmus #12

1-2-3 bloger-logo-01Dziś będzie … powoli ;)

Bardzo ciekawa postać – inteligentny gość, także bardzo spokojny. I bardzo, bardzo sympatyczny. Muszę przyznać, że dał mi kilka rad jako blogowemu świeżakowi, za co mu dziękuję!

Łukasz Maludy a.k.a ChavezBloger, Game developer, człowiek od wszystkiego w ekipie Ramela. Kiedyś związany z polter.pl, ale to było dawno temu i nie prawda. Słucha Comy (nigdy nie rozumiałem fenomenu tego zespołu), konsolowiec (ale każual) i mistrz celnej uwagi, oraz ciętej riposty – zwłaszcza na fejsie.

1. Twój blog jest taki….wolny ;) – skąd pomysł? Jak traktujesz pisanie? Bardziej dla siebie, czy jednak chciałbyś mieć z tego jakieś korzyści?

Bo to jedno z moich haseł życiowych :) Zauważ że dzisiaj wszyscy gdzieś się spieszą, ciągle zapatrzeni w swoje małe ekraniki. Szybciej, więcej, dalej. A ja jestem z natury przekorny. Zresztą zobacz o czym piszę – różnego rodzaju kultura i rozrywka. Jasne, gry i filmy są niby „szybkie”, ale u mnie sporo jest też o książkach. A na czytanie trzeba już poświęcić nieco czasu, złapać oddech.

A blogować zaczynałem w czasach zamierzchłych, bo gdzieś w 2007 albo 2008 roku. Potem miałem długą przerwę i dopiero niedawno postanowiłem „wrócić”. A po co? Chyba żeby nie zapomnieć jak się piszę. Plus to uczy pewnej samodyscypliny. Założyłem sobię regularne wpisy i w końcu udało mi się osiągnąć własne tempo – dwa wpisy tygodniowo. Nie za dużo, nie za mało.

A korzyści? Nawiązałem kilka fajnych znajomości, powoli rośnie też liczba czytelników, więc jest dobrze. Jakkolwiek modnie by to teraz nie brzmiało – tak być na anty – nie żyję z bloga, nie mam zamiaru z niego się utrzymywać. Totalnie hobbystycznie go prowadzę.

2. Grywasz w Diablo na konsoli ze swoją połowicą. Widziałem, że wspierasz akcje crowdfundingowe – ale czy grasz jeszcze w papierowe RPG ?

My ogólnie w dużo gier gramy wspólnie :) Szczególnie polecamy wszystkim serię Lego – świetna zabawa. Co do finansowania społecznościowego – tak jakoś wyszło :) Jeśli to może pomóc komuś zrealizować swoje marzenia a dodatkowo dać mi coś fajnego, to czemu nie?

A co do RPG, to od jakiegoś czasu staram się właśnie wrócić do grania – niestety z negatywnym skutkiem. Pozostaje mi więc być starym zrzędliwym tetrykiem i jedynie czytanie tego co wychodzi. Bo brak grania nie oznacza że nie interesuję się co wychodzi i co jest teraz „na topie”. Wiesz, pocieszam się że kiedyś przyjdzie dzień i będzie u mnie jak z muzyką, gdzie też po wielu latach słuchania wróciłem do jej tworzenia.

3. Jesteś zwolennikiem i fanem czytników, Kindle i tym podobnej rozrywki – współpracujesz z Woblink’iem – czy możesz w kilku krótkich zdaniach zareklamować i przybliżyć ideę ludziom, którzy są przywiązani do tradycyjnych książek? 

Dzień bez reklamy Woblinka dniem straconym :) Prawda jest taka, że dopóki nie zobaczy się na żywo jak wygląda e-ink to ciężko zrozumieć jego fenomen. Sam przez lata przecież przekopałem setki papierowych wydań. A dzisiaj już sobie nie wyobrażam targania tego wszystkiego ze sobą. I tak, też byłem fetyszystą zapachu książki. Po prostu doszedłem do wniosku, że treść jest ważniejsza od formy. No i wygoda.

Przy czym to nie jest też tak, że w ogóle przestałem kupować papier. Ciągle są wydania – najczęściej w twardej oprawie – które po prostu chce mieć na półce bo ładnie wyglądają. Ale do samego „czytania” i tak wtedy szukam ebooka.

Ludzie przy tym często mylą pojęcia. Słyszą o wydaniach elektronicznych i myśla o tym, jak to jest czytać PDF-a na tablecie. Dlatego mówię – zobaczyć e-ink na żywo. To po prostu wygląda jak jedna strona wyrwana z książki. A do tego najnowsze czytniki mają jeszcze coraz lepsze podświetlenie, więc odpada problem dodatkowej lampki.

Zupełnie dodatkowo dodam tylko, że odkąd mam Kindla ilość przeczytanych książek wzrosła u mnie znacznie.

Komentarze

