Go Panthers!

panthers-logo

Jakiś czas temu oglądałem Puchar Narodów w Rugby. Sport urzekł mnie i nie przeszkadzały mi nawet dość skomplikowane zasady (które – z czasem – okazały się trudne do pojęcia tylko na pierwszy rzut oka).
Jednak amerykański Futbol zawsze wydawał mi się bardziej lajtową odmianą rugby (te wszystkie kaski, ochraniacze i tak dalej). Obejrzałem jednak – przez przypadek kilka meczy w TV, potem dowiedziałem się, że we Wrocławiu mamy Mistrzów Polski. W dalszym ciągu nie wywołało to mojego jakiegoś wielkiego uniesienia. Ale potem zajmowałem się produkcją teledysku w którym występowali właśnie zawodnicy wrocławskich Panter.

A ostatnio poszedłem na mecz.

_MG_9369.800x600

No i okazało się, że znalazłem na wrocławskim Stadionie Olimpijskim coś, co można nazwać nowym bakcylem.

Dostałem świetną rozrywkę, akcje, emocje, a do tego – pełną kulturę na trybunach. Wiadomo, że Futbol jest niszowym sportem w naszym kraju (choć niesamowicie szybko się rozwija), jednak na trybunach zasiadło prawie tysiąc osób (a wiem, że na ostatnim meczu, w którym nie mogłem uczestniczyć frekwencja była podobna), którzy gorąco dopingowali. Kibice obu drużyn siedzieli obok siebie i zagrzewali swoje drużyny do walki. Wokół biegało mnóstwo dzieci (które cały czas zaczepiały maskotkę Panthers – według mnie to najbardziej przerąbana robota w czasie meczu!). Stwierdziłem – WOW! to jest niesamowite. Nie ma bucówy, dymu, ustawek, rac. Jest genialna atmosfera, totalny luz i poczucie bezpieczeństwa.

A na boisku jest dwudziestu dwóch kolesi, którzy nie płaczą po delikatnym dotknięciu. Tam się napierdzielają aż miło.

Sprawdźcie sobie na stronie Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego czy w Waszym mieście jest jakiś zespół i wybierzcie się na mecz. Bilety nie kosztują dużo (w przedsprzedaży 17 złotych normalny), można świetnie spędzić dzień (mecz trwa ok 3 godzin), napić się piwka, albo czegoś innego (we Wrocławiu sprzedają świeżo wyciskane soki!) i troche pokrzyczeć i pokibicować. Polscy zawodnicy z reguły grają za darmo – nie mają z tego pieniędzy (bo to jeszcze nie ten poziom finansowania i organizacji), dlatego warto wesprzeć ich kupując bilety.

Gwarantuje Wam niesamowite przeżycia i fajnie spędzony czas. A jeśli nadal się wachacie :

Argument dla kobiet: 

_MG_0546.800x600panie

_MG_0410.800x600panie

Argument dla mężczyzn: 

_MG_9448.800x600panowie

_MG_0627.800x600panowie

Zdjęcia pochodzą z oficjalnej strony Panthers Wrocław:  Źródło.

5 comments

  1. A u was się jakoś kibicuje? Bo u nas żałosne „Lesgoł difens, lesgoł” i pokrewne paście?

    Mam dobry widok na nasz „stadion” olimpijski z okna. Więc czasem zarzucę okiem. No ale Falcons nie grają w Toplidze.

    1. Jasne, że „Lesgoł…” jest, ale po za tym jest już nawet kilka zakrzyków (jest takie słowo?) czy przyśpiewek, które się formują.
      Więc na pewno nie ma ograniczania się i kibicowanie powoli się rozwija.

  2. W takim razie zapraszamy także 28 czerwca na wrocławskie rugby – stadion Leśnica – Wrocław Cup 2014.
    Mecz główny: KS Rugby Wrocław – RV Dresden
    Mecz siódemek: Błyskawice Rugby Wrocław- Rugby Ladies Dresden
    Rugby TAG: Gimnazjum 12 vs Gimnazjum 22

Komentarze

