1-2-3 Bloger/Fejmus #14

1-2-3 bloger-logo-01Dzis na morelowej kanapie zasiadł ktoś, z kim od dawna chciałem porozmawiać. Co prawda nie odpowiedział mi na jedno, bardzo ważne pytanie, które znalazło się w przygotowanym pakiecie, ale cóż – takie już uroki tego cyklu ;)

Nie przedłużając!

Radosław Idol a.k.a Beamhitbloger, rozbójnik, fejmus, banita. Kiedyś miał znacznie ostrzejszy język, jednak po krótkim okresie banicji wrócił i chyba wydoroślał, złagodził ton. Nie zmienia to faktu, że jest osobą cenioną w miejscowych internetach, bo pisze fajnie i bardzo konkretnie.

1. Patrząc na Twoje notki, wydaje się, że piszesz praktycznie o wszystkim z RPGowego punktu widzenia (nie widziałem chyba tylko relacji z konwentów) – zaszufladkował byś się bardziej jako RPGowca, który pisze o swoich sesjach/systemach, czy bardziej jako krytyka samej blogosfery, fandomu?

Nie uważam się za krytyka blogosfery czy fandomu, wbijanie szpil zostawiam innym. No bo tak – Identyfikatory są złe, bez sensu, służą do głaskania się główce w zamkniętym kręgu. Takie były głosy niektórych ludzi z fandomu. Ale z mojej perspektywy to… To tak naprawdę nic mi nie przybędzie, ani nic mi nie ubędzie, nie ważne kto dostanie, a kto nie, i do czego służą te Identyfikatory. Jedyne co mi się nie podoba, to że jak ktoś w fandomie przedstawi jakąś koncepcję, i ktoś się z tym nie zgadza, to zaczynają się wycieczki osobiste. I nawet jeżeli ktoś przytoczy sensowne kontrargumenty, to znikają pod drugą częścią wywodu, w której hejtuje się na lewo i prawo. A trolle to… Zazwyczaj dosyć łebskie jednostki, znające się na swoim hobby, i które jak chcą, są w stanie przekazać fajne ciekawe spostrzeżenia i pomysły. Niestety wolą spożytkować czas na coś innego. Czyli… Jestem po prostu zwykłym erpegowcem który czasami napisze coś o swoim hobby.

2. Ostatnio pytałem Dracha o Edge of Empire – widzę, że Ty także grywasz. Czy to godny następca poprzednich systemów ?

Edge of the Empire jest fajne. Jasne, pewnie subiektywna opinia, ale wielu ludzi co zagrało, stwierdziło to samo. FFG (wydawca EotE) ostatnio przyznał, że to najlepiej sprzedawane RPG w ich historii. W systemie musi być jakaś magia, skoro nawet nie zauważono tak popularnych „edition wars”. Gra przypadła do gustu zarówno weteranom wersji WEG, jak i późniejszym graczom wersji d20. Inną fajną rzeczą jest to, że ludzie piszą też w tym stylu: „Nie jestem fanem Star Wars, coś tam widziałem, ale ostatnio zagrałem w EotE” i… Chcę więcej! Jasne, w tych moich spostrzeżeniach może być po prostu dużo fanatyzmu, i jestem tak nim zaślepiony, że nie dostrzegam jaki to jest system zły i niedobry. Ale z mojego punktu widzenia? To najlepszy Star Warsowy erpeg w historii, nie tylko godny następca, ale też ustawiający poprzeczkę bardzo wysoko dla ewentualnych przyszłych edycji.

3. Bierzesz udział w shitstormach i flejmach ? Wywołujesz je? Miałeś swego czasu łatkę Trolla.

Tak, jestem byłym trollem. Ale człowiek pewnego dnia budzi się i stwierdza, że nie warto. Przepychanki, imputowanie, bluzgi, wypowiedzi z podwójnym przekazem i inne takie zaczynają niektórych w pewnym momencie męczyć. Zaryzykuję stwierdzenie, że nie tylko ja tak mam. Obserwuje ostatnie wpisy blogowe czy dyskusje na g+, i widzę, że ludziom już się nie chce słuchać kolejnego wywodu, że „Beamhit to kretyn, bo w ’84 chciał narysować komiks o Bolku i Lolku, który miał być lepszy niż komiks o Reksiu, który narysował XXX”. Można powiedzieć, że ludzie stają się tacy „wykastrowani, bez pazura” (że tak zacytuję), Ja raczej uważam, że większa część jest już tym zmęczona i idą po rozum do głowy. A reszta potrafi być już tylko smutnymi zgryźliwymi dziadkami. Ale jest jeszcze dla nich nadzieja ;)

Komentarze

